fredag den 17. august 2012

Cooking? No problem

Oki, har vildt meget at fortælle faktisk! I går mødtes jeg med Stine på Ballerup St. hvor vi gik videre til Ballerup Centeret og osede lidt. Vi er altid meget kreative når vi er sammen og denne gang medførte det så at ville prøve vores færdigheder af i køkkenet med temaet dansk mad. Vi tænkte jo at det ville være et plus hvis vi lige prøvede det hele lidt af inden vi kom, så vi satte os for at lave en trerettersmenu bestående af tarteletter til forret, frikadeller m. kartofler og persillesovs og vanillekranse til dessert. Vi kom hjem og slappede lidt, hvorefter vi så gik i gang med desserten. Dygtige som vi er, er der ikke noget mel tilbage (eller det var der, vi kunne bare ikke finde det) så vi prøvede at lave dem på durum mel. De smagte egentlig okay, men smuldrede utrolig let. Vores tarteletter gik en grusom fremtid i møde, men Stine og jeg formåede at redde dem og de endte faktisk med at smage utrolig godt og vi fik 5 ud af 5 kokkehuer for dem, wuhuu. Frikadellerne blev ret vellykket, men resten af hovedretten manglede fordi vi havde glemt at købe kartofler, well done. Så det blev til frikadeller m. ris og bearnaisesovs og det smagte også okay.

I går havde mine to søde værtssmåsøstre Abbie og Grace fødselsdag, og de fyldte 12 år. Stort tillykke til dem!

Udover det havde Regi tippet mig om at hun kendte en der har gået på Jefferson, så ham kontaktede jeg her forleden og i går svarede han så. Han fortalte utrolig meget positivt om stedet. Han fortalte bl.a. at dresscoden nok ikke var så stram, at jeg nok hurtig skulle lære at finde rundt, men også at kantinemaden er "syyyygt klamt" men det lyder i hvert faldt fedt.

"Men virkelig du får et totalt amazing år det sygt! Glæd dig" - Mads

Vanillekransene

Ingen kommentarer:

Send en kommentar