onsdag den 5. september 2012

Bloomington, Minnesota

Okay så er det vidst tid til en update, hvor jeg lige vil advare om at dette nok bliver et pænt langt indlæg.
Det er nu en uge siden jeg stod i Minneapolis Airport rystende over hele kroppen.  Vi mødtes som sagt i Kastrup Lufthavn kl. 03.30 d. 29. august hvor vi samlet fløj til Frankurt og derefter videre til Washington D.C. Videre derfra fløj jeg og 7 andre spændte udvekslingsstudenter videre til Minneapolis Airport. Det var rart at have nogle at følges med, virkelig!!!!

Men jeg kom ud af elevatoren – meget nervøs – og så min værtsfamilie med det samme. De tog alle sammen imod mig med et kram og så fik jeg en blå bamse fra Build-a-Bear, fordi min yndlingsfarve er blå. Så sødt. På vej hjem tog vi på Subway og spiste aftensmad eftersom jeg ankom ca. 7:00pm. Jeg blev vist rundt i huset og så gik jeg i seng 9:00pm hvilket svarer til kl. 04:00 om natten i Danmark. Jeg sov helt til kl. 2:00pm som så svarer til kl. 21:00 i Danmark. Det var kun Emma der var hjemme, så jeg fik spist lidt og pakket ud og sådan. Senere var alle pigerne at a friends house, så jeg var i noget der hedder Home of the Depot eller noget i den stil med Marie og Lucas. Det er sådan et sted hvor man kan købe maling and so on fordi huset skal males.

Fredag d. 31. august stod jeg tiiiiidligt op, 7:00am fordi jeg skulle være på skolen 8:00am da jeg havde et møde med min councelor som selvfølgelig var forsinket med næsten en time, yay. Men jeg fik lavet mit skema for første trimester, som lige nu ser sådan her ud:

Intro Foods
Study Hall I
German IV A
Government
English 12 A
HNR Geom I
Homeroom 12

Skemaet er ret indviklet, så forklarer jer hvordan det hænger sammen når jeg selv finder ud af det. Men det er noget med at jeg har nogen af fagene nogle dage og så resten af fagene de andre dage.
Men jeg kom hjem fra skolen og så så Emma og jeg lidt TV. Hun lavede noget frokost til os, som vidst nok var en typical American sandwich, men det var altså bare noget ristet brød med smeltet ost som man dyppede i tomatosoup. Vi gik ned og spillede sådan en Shrek videogame og jeg var viiiiiiiirkelig dårlig. Abbie og Grace joinede os og så kom Sydney hjem og så gik vi over på skolen hvor hun viste mig rundt og hvor mine klasser var, siger det bare… men det er ikke til at finde rundt seriously. Da vi kom hjem gik vi ned og spillede videre med de andre tre piger, det var mega hyggeligt. Vi ryddede lidt op hvorefter Marie kom hjem. Hun tog mig og Sydney med til noget der hedder Minnesota State Fair.
Minnesota State Fair er ligesom sådan… hvordan skal jeg forklare det? Der var en masse forlystelser, boder bl.a. madboder, musik, dyr osv. Det var helt vildt og siger jer man kunne få aaaalt mulig crazy f.eks. deep fried alligator, wtf? Jeg smagte min første corndog som er lidt ligesom en hotdog bare sådan agtig indbagt/deep fried eller sådan noget. Smagte noget deep fried ost eller noget i den stil og så smagte jeg deep fried candybar??? Øh hvad skal der ske. Vi fik også sådan nogle cookies i en spand? Hvor mange tror de lige man æder? Men det var verdens bedste cookies ifølge Sydney. Vi var hjemme ca. 10:00pm og var mega træt, men så så jeg 21jumpstreet med Sydney, men faldt i søvn på sofaen.
Da jeg vågnede om morgenen var jeg lidt inde på værelset for mig selv, så så jeg Hannah Montana the Movie med Emma og så skulle vi begynde at male huset. Vi spiste aftensmad og så tog vi på Dairy Queen som er et sted hvor man kan få is der minder vildt meget om McFlurry, man kan bare få dem i hundredevis af forskellige varianter.  Vi så lidt TV og så gik jeg i seng.

Har også været i kirke med Lucas, Abbie, Grace og Emma, det var meget sjovt at prøve, det er en Lutheran Church eller sådan noget og det mindede meget om vores gudtjeneste. Men ifølge præsten var jeg en Happy Dane. Hahah. Lucas og alle pigerne skulle noget i St. Cloud tror jeg det hedder, så jeg var alene hjemme i nogle timer og så da Marie kom hjem tog vi i… dadadadaddaadada… Mall of America. Seriøst har aldrig set noget lignende. Bare parkeringshuset er helt sygt! Så kom vi in i Mall’en og wow… jeg er imponeret. Så sådan i midten så er der bare en forlystelsespark? Men jeg fik købt en trøje i Build-a-Bear til min bamse, hihi.

Næste morgen som så var d. 3. september, stod jeg op kl. 10:00 og efter det var vi ude og male huset helt til 4:00pm. Emma og jeg fandt det meget sjovt at male på os selv også, lol. Så fik vi is igen på noget der hed noget med Scoop, bliver fed ja. Min værtsfamilie er åbenbart Harry Potter freaks og var ved at dø over jeg ikke havde set alle filmene, så vi tog hjem og så Harry Potter 1.

4. september – første skoledag, aaarg. Stod op 6:00am og gik over på skolen med Sydney 7:00am fordi Sydney skulle tale med sin councelor. Det ringer 7:50am og så skulle vi til senior møde. Så skulle vi til noget der hedder Pep Rally i the gym, hvor cheerleaderne optræder and stuff like that. Så blev alle udvekslingsstudenterne kaldt op  (!!!!!) og så skulle vi præsentere os selv foran hele skolen og jeg vil godt lige have lov at sige at det er 2000 elever? Øh jamen hej. Så skulle vi have timer. Og første dag skulle vi have alle timerne.
Intro Foods er ligesom hjemkundskab og Study Hall er bare en time man kan bruge på at lave lektier eller lave ingenting. Så har jeg tysk hvis jeg får rykket ned på et lavere level fordi det er mega svært, selvom læreren er ret sjov. Government er okay, men ret svært eftersom alle andre ligesom er vokset op i det amerikanske samfund. Engelsk har vi en herre sjov lærer så det er okay. HNR Geom står for Honors Geometry hvilket er en matematik klasse som jeg 100% bare ikke skal have mere. 

Har lige nogle touchy dage her hvor jeg er præget af ret meget hjemve, men ellers går det rigtig godt og jeg sidder herhjemme efter anden skoledag. Var oppe of møde min councelor for at ændre mine klasser, altså matematik og tysk. Men kunne åbenbart ikke droppe ud af matematik uden Maries tilladelse, så nu skal jeg derhen i morgen tidlig og få det gjort, hvor herre til hest altså.

Puha, det var et langt indlæg, well done til alle der nåede så langt. 

Mit værelse

Mit værelse
Minnesota State Fair

Minnesota State Fair

... At the Fair

Minnesota State Fair

Hvad skal der ske?

Det var så de spande med cookies man kunne få at the Fair
Forlystelsespark i Mall of America

Forlystelsespark i Mall of America


Ingen kommentarer:

Send en kommentar